Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2015

Η ΕΥΡΩΒΟΥΛΗ ΖΗΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ VOLKSWAGEN ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ...

Οι πρόεδροι τεσσάρων κοινοβουλευτικών επιτροπών ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αρχίσει έρευνα σχετικά με το σκάνδαλο των εκπομπών της Volkswagen...



Αρκετές επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ρώτησαν σήμερα (6 Οκτωβρίου) για τον ρόλο της Κομισιόν στο παρελθόν στις δοκιμές εκπομπών των αυτοκινήτων, και ζήτησε τη διεξαγωγή έρευνας για το σκάνδαλο της Volkswagen.


Οι πρόεδροι των επιτροπών Περιβάλλοντος, Μεταφορών, Εσωτερικής Αγοράς και Βιομηχανίας αποφάσισαν να ξεκινήσουν έρευνα σχετικά με το πώς τα αυτοκίνητα της Volkswagen μπόρεσαν να εξαπατήσουν το σύστημα ελέγχου χωρίς η απάτη να εντοπιστεί σε οποιοδήποτε στάδιο.

Ενώ η συσκευή εξαπάτησης της Volkswagen ανακαλύφθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, η πλειονότητα των 11 εκατομμυρίων οχημάτων κυκλοφορεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτή είναι η ουσία του ερωτήματος που υποβλήθηκε στην Επιτροπή από τους τέσσερις προέδρους των επιτροπών της Ευρωβουλής. «Τι ρόλο έχει παίξει ως τώρα η Επιτροπή; Πώς μπορεί να εξασφαλιστεί η ανεξαρτησία και η λογοδοσία των αρχών που επιβλέπουν τις δοκιμές;», ρώτησαν οι ευρωβουλευτές.

Υπόμνημα

Αρχικά, ξεκίνησε ένα υπόμνημα από την Ομάδα των Πρασίνων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ζητώντας από την Επιτροπή να αρχίσει έρευνα σχετικά με την απάτη, εξασφαλίζοντας πάνω από 110.000 υπογραφές σε λιγότερο από μια εβδομάδα.

Αλλά ακόμη και οι Πράσινοι δεν μπορούν να συμφωνήσουν να υιοθετήσουν μια θέση. Οι Γερμανοί ευρωβουλευτές είναι ιδιαίτερα συγκρατημένοι, ενώ Γάλλοι και Ισπανοί ευρωβουλευτές έχουν δείξει πραγματικό πάθος για την ανάδειξη του θέματος. Άλλα οι Γερμανοί ευρωβουλευτές, από όλο το πολιτικό φάσμα, φαίνεται να ανησυχούν βαθιά για τη δεινή κατάσταση του εθνικού «πρωταθλητή» τους.

Αλλά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ιστορικό στις δύσκολες σχέσεις με ομάδες που ασκούν πιέσεις για το πετρέλαιο κίνησης, ή αντιστέκονται στις αυστηρότερες δοκιμές εκπομπών. Η Ευρωβουλή είχε ζητήσει από καιρό οι δοκιμές των εκπομπών στα εργαστήρια να αντικατασταθούν από δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαίνεται απρόθυμη να ανοίξει οποιοδήποτε έρευνα. Η Elżbieta Bieńkowska, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, αναστάτωσε τους ευρωβουλευτές λέγοντας ότι η εκτελεστική εξουσία δεν προτίθεται να ενεργήσει έως ότου τα κράτη μέλη διεξάγουν τις δικές τους εθνικές έρευνες.

Στοχεύοντας σε μια εξεταστική επιτροπή

Εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνηθεί να κινήσει έρευνα για το θέμα, οι ευρωβουλευτές εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν τη σύσταση μιας κοινοβουλευτικής εξεταστικής επιτροπής, η επιλογή που προτιμούν πολλοί Πράσινοι ευρωβουλευτές.

Αλλά ενώ είναι δυνατόν στη θεωρία, πρακτικά δεν είναι εύκολη υπόθεση: η Διάσκεψη των Προέδρων (μια συνέλευση του προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των αρχηγών των πολιτικών ομάδων) φέτος αρνήθηκε τη δημιουργία μιας εξεταστικής επιτροπής σχετικά με τις φορολογικές αποφάσεις.

Μόνο τρεις εξεταστικές επιτροπές έχουν ανοίξει από το 1979 σχετικά με την Καθεστώς Κοινοτικής Διαμετακόμισης, την Equitable Life Assurance Society και τη νόσο των τρελών αγελάδων.

EurActiv Γαλλίας, Aline Robert