Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ...

Τα πάνω κάτω στο «μέτωπο» των ιδιωτικοποιήσεων φέρνει η ξαφνική απόσυρση του ρωσικού ενδιαφέροντος για επενδύσεις στην Ελλάδα.

Η διοίκηση των ρωσικών...


σιδηροδρόμων RZD, που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για τον ΟΛΘ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία διαχείρισης τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού (ROSCO), έκανε γνωστό ότι θα εισηγηθεί στη ρωσική κυβέρνηση να αποχωρήσει από τους τρεις διαγωνισμούς.

Καλά πληροφορημένες πηγές από την εγχώρια αγορά μεταφορών τονίζουν πως τρεις είναι οι λόγοι για τους οποίους οι Ρώσοι άνοιξαν την πόρτα της εξόδου από την Ελλάδα.

Η προ μηνών αποχώρηση του Βλαντιμίρ Γιακούνιν από το τιμόνι των κρατικών σιδηροδρόμων της Ρωσίας οδήγησε σε αλλαγή... πορείας του Υπερσιβηρικού. Ο τέως πρόεδρος του ρωσικού γίγαντα επεξεργαζόταν φαραωνικά σχέδια για τους κρατικούς σιδηρόδρομους της Ρωσίας ενώνοντας το Πεκίνο με τη Βιέννη και το Αιγαίο με τη Βαλτική Θάλασσα.

Ισχυρός παράγοντας στη Ρωσία που τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για την Ελλάδα και ανήκει στους ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται δίπλα στον Πούτιν, ο Βλ. Γιακούνιν, πρόεδρος των ρωσικών σιδηροδρόμων, ήταν ο βασικός εκφραστής του ρωσικού επενδυτικού ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη ROSCO και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο, ο αντικαταστάτης του, ο Ολεγκ Μπελοζέροφ, δεν φαίνεται να συμμερίζεται τις απόψεις του προκατόχου του. Στην αλλαγή των ρωσικών πλάνων για την Ελλάδα φαίνεται ότι συνέβαλαν και οι ζημίες 2 δισ. δολαρίων που εμφάνισαν οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Ρωσίας.

Η απόφαση των Ρώσων μοιάζει επίσης να συνδέεται με την επίσκεψη-αστραπή του ειδικού απεσταλμένου και συντονιστή για τις διεθνείς ενεργειακές σχέσεις των ΗΠΑ, Aμος Χόκστιν.

Την κινητοποίηση της αμερικανικής διπλωματίας προκάλεσε η νέα καθυστέρηση στον αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), που σχεδιάστηκε για τον περιορισμό της εξάρτησης των χωρών των Βαλκανίων από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Υποψήφιοι

Η απόσυρση όμως του ρωσικού ενδιαφέροντος από τους διαγωνισμούς φέρνει μεγάλη ανατροπή στη διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων.

Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ λήγει 3 Δεκεμβρίου και δεδομένου ότι το ενδιαφέρον των γαλλικών σιδηροδρόμων δεν είναι πλέον ξεκάθαρο, η μόνη εταιρεία που παραμένει στο παιχνίδι της διεκδίκησης είναι μια αμερικανική που έχει εξασφαλίσει τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό αποσπώντας συμφωνία με τον έτερο υποψήφιο, τη ρουμανική ιδιωτική εταιρεία Grup Fevoriar Roman.

Πρόκειται για την εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών Watco Companies, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες shortline (γραμμές μικρών αποστάσεων) στις ΗΠΑ. Ωστόσο, η παρουσία ενός υποψηφίου μειώνει τις προσδοκίες για ικανοποιητικό τίμημα.

Στη ROSCO μένουν πλέον δύο οι διεκδικητές (Alstom και Siemens), ενώ στον ΟΛΘ η λίστα περιλαμβάνει επτά σχήματα.